Londen groep

De tocht naar Londen werd gemaakt door Hugo, Astrid en Sebas aan boord van de Rosa Segunda, een Dehler 35 CWS, Theo, Marijke en Ernst-Jan aan boord van de Oliefoo, een Dehler 34, en Fred en Corry aan boord van de Frigga, een Dehler Optima 92. Het was onze laatste tocht met deze fantastische boot (Zie verder het blog: www.narelle35.blogspot.nl).

vrijdag 4 juli 2014

Aan boord

Om acht uur werd ik wakker gemaakt door Corry. Iets te vroeg naar mijn zin, maar wij wilden immers op tijd aan boord zijn. Gisteren hadden wij het meeste al ingepakt waardoor wij daar niet meer zoveel aan hadden te doen. Corry is snel naar de markt en de bakker gegaan, terwijl ik zat te ontbijten. Alles bij elkaar waren wij rond tien uur gereed voor vertrek. Eerst werd Robbert nog even gebeld, die met Piak vandaag naar de boot zouden komen. Britta werd vervolgens opgehaald, die ons weg ging brengen. Walter en zij gaan morgen met de auto op vakantie naar Oostenrijk.
Bij de jachthaven van WVA in Aalsmeer aangekomen kregen wij linksafslaand voorrang van een rode auto met aanhanger. Toen wij goed keken bleek het Rob te zijn, vader van Robbert, die een glijbaan (tweedehands) voor Piak op het eiland kwam brengen. De glijbaan met stellage en alle andere bagage werd aan boord gebracht. De boot lag een stuk dieper in het water. Even later meldden Robbert en Piak zich bij het hek. Corry heeft snel koffie gezet voor de mannen en thee voor de anderen. Daarna namen wij afscheid van Rob en Britta en zijn wij naar het familie eiland gevaren. Irene, Frank en pa waren ook gekomen en gingen met de motorboot naar het land.
Wij hebben rustig aan gedaan op het land, mede door het warme weer, ca 25 graden. De toren voor de glijbaan bleek niet compleet te zijn en kon dus niet opgebouwd worden.


Piak heeft 's middags  ongeveer twee uur op de stretcher liggen slapen.
Wij hebben met z'n allen aan de picknick tafel gegeten. Tussendoor keek ik via de IPhone naar Duitsland-Frankrijk.  Omdat de batterij hard leeg raakte heb ik slechts naar fragmenten kunnen kijken. Duitsland won met 1-0.

De jongste naast de oudste aan tafel.
Na de grote afwas werden de stoelen en andere zaken opgeruimd en zijn wij teruggevaren naar de haven. Corry en ik hebben iedereen uitgezwaaid en bleven alleen achter aan boord.  Wij hebben de laatste zaken opgeruimd. Voordat ik naar bed ging heb ik op de IPad naar voetbal gekeken (BraziliĆ«-Colombia 2-1). 12 uur naar bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten