Londen groep

De tocht naar Londen werd gemaakt door Hugo, Astrid en Sebas aan boord van de Rosa Segunda, een Dehler 35 CWS, Theo, Marijke en Ernst-Jan aan boord van de Oliefoo, een Dehler 34, en Fred en Corry aan boord van de Frigga, een Dehler Optima 92. Het was onze laatste tocht met deze fantastische boot (Zie verder het blog: www.narelle35.blogspot.nl).

zondag 6 juli 2014

Tot Gouda gekomen

Weer: geheel bewolkt, enkele spetters regen, tegen de avond een uurtje regen. Wind S 4-5, later W4.

Het was gisteren, om begrijpelijke redenen, laat geworden. Het had ’s nachts nog een tijdje geregend, maar toen wij om half tien opstonden was het droog. Corry heeft, terwijl ik stond te douchen, gezorgd voor het ontbijt met een gekookt eitje en sinaasappelsap. Daarna alles klaar gemaakt voor vertrek. Even na elfen werden de trossen losgegooid. Wij stoppen altijd aan het eind van de vakantie bij Eveleens aan de Ringvaart voor een broodje paling. Maar Corry had besloten dat wij deze keer ook bij het begin van de vakantie, voor de lunch, een broodje paling moesten halen. Het was er niet druk waardoor wij met 3 minuten weer verder konden varen. De brug bij Leimuiden ging net open waardoor wij konden doorvaren. Na de Braasem overgestoken te zijn hebben wij de dieseltank laten vullen bij het bunkerstation, dat daar ligt. De meter stond op bijna leeg, maar er ging slechts 27 liter in de tank. Totaal moet er ongeveer 60 liter in kunnen. Enerzijds viel dat tegen - niet kloppende meterstand -, maar anderzijds ook weer mee – weinig verbruik -. Ik moet de dieseltankmeter nog maar eens goed controleren. Het viel ons op dat er weinig pleziervaart was. Dat zal mede komen door de slechte weersvoorspelling. Slechts af en toe vielen er een paar spetters regen en het waaide flink, 4 a 5 Bft, maar de temperatuur was prima. Bij de Gouwe spoorbrug moesten wij een klein half uur wachten op de opening. Het aanleggen ging helaas niet goed doordat eerst de voorlandvast losschoot, ik de boot door de harde wind niet meer met de motor langs de steiger kreeg en tenslotte, toen ik de achterlandvast losgooide, het oog op onverklaarbare wijze om de bolder bleef haken. Resultaat was, dat wij achterstevoren kwamen te liggen. Wij hebben dat maar zo gelaten, er was ruimte genoeg om te keren als de brug open ging. De volgende bruggen in de   Gouwe werden vlot bediend. Bij de spoorbruggen bij Gouda was het weer even wachten geblazen, ongeveer drie kwartier. Er lag al een boot te wachten en later kwamen daar nog twee bij. Na de opening voeren twee schepen Gouda binnen en één legde aan achter de brug voor de nacht. Wij gingen door, maar toen Corry ontdekte dat de Algerabrug bij Krimpen a/d IJssel niet meer draaide, besloten wij terug te gaan en ook bij de spoorbrug de nacht door te brengen. Wij lagen daar net toen twee Dehlerclubleden, de Mirakel (D34) en de Belle Amie (D36JV), uit het zuiden kwamen aan varen en achter ons kwamen liggen.


Zij gingen na de volgende opening van de spoorbruggen achter de bruggen de nacht doorbrengen. Kort daarna begon het  zo hard te regenen, dat wij naar binnen moesten. Corry is gaan lezen en ik ben het blog gaan bijwerken. Om acht uur klaarde het weer geheel op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten