Londen groep

De tocht naar Londen werd gemaakt door Hugo, Astrid en Sebas aan boord van de Rosa Segunda, een Dehler 35 CWS, Theo, Marijke en Ernst-Jan aan boord van de Oliefoo, een Dehler 34, en Fred en Corry aan boord van de Frigga, een Dehler Optima 92. Het was onze laatste tocht met deze fantastische boot (Zie verder het blog: www.narelle35.blogspot.nl).

donderdag 17 juli 2014

Aan een mooring in Queensborough

Weer: zon, temperatuur 26 graden, wind NE 2, later E 3-4.

Wij zijn ongeveer om half zeven opgestaan. Ik ben eerst gaan douchen en Corry is, toen ik terug was en wij gegeten hadden, met de andere dames boodschappen gaan doen. Ik heb even naar de motor gekeken, mar kon geen vreemde zaken ontdekken. Bij het proefdraaien deed de motor het goed en het glas van het filter was helder. Ik vond het niet verstandig, zo kort voor vertrek, verder de boel los te halen. Vijf minuten over acht konden wij vertrekken. Wij hadden de eerste twee uur stroom tegen. Eenmaal in de Thames Estuary kregen wij stroom mee. Er kwam ook wat wind, dus gingen de zeilen omhoog. Daardoor maakten wij door het water ongeveer een snelheid van zes knopen. De snelheid over de grond was regelmatig tussen de zeven en acht knopen. Op de zandbanken waar wij langs voeren lagen een flink aantal zeehonden. Doordat wij aan de zuidkant van de vaargeul bleven hadden wij geen last van de vrachtschepen, die af en toe voorbij kwamen.

Rechts staan oude verdedigingswerken uit de tweede WO

Onderweg deed Hugo via de marifoon verslag van de belletjes die hij had gepleegd met de diverse havens waar wij de komende dagen eventueel naar toe wilden gaan. Waarschijnlijk konden wij zondag terecht in de Sint Katherine haven. Maar dan moesten wij morgen eerst naar een haven daar in de buurt en dat had nog wat voeten in de aarde. In één was nog plaats voor twee schepen, in de andere deed de brug het niet. Hugo zou morgen weer kunnen bellen of de situatie zou zijn veranderd.
In Queensborough konden wij met z’n drieën naast elkaar aan een mooring liggen. De Rosa segunda werd eerst grondig door Hugo aan de mooring vastgelegd.


Daarna konden de Oliefoo en de Frigga er naast komen. Nadat alles goed lag, werd er bij ons aan boord eerst thee gedronken en later geborreld. Omdat het warm was hebben wij de kap naar beneden gedaan, zodat de wind in de kuip stond. Terwijl wij gezellig bijeen zaten, kwam de havenmeester in zijn bootje langs om te incasseren.


Na het eten kwamen Hugo en Marijke bij ons aan boord om de dag van morgen te bespreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten