Londen groep

De tocht naar Londen werd gemaakt door Hugo, Astrid en Sebas aan boord van de Rosa Segunda, een Dehler 35 CWS, Theo, Marijke en Ernst-Jan aan boord van de Oliefoo, een Dehler 34, en Fred en Corry aan boord van de Frigga, een Dehler Optima 92. Het was onze laatste tocht met deze fantastische boot (Zie verder het blog: www.narelle35.blogspot.nl).

vrijdag 18 juli 2014

Londen bereikt!

Weer: Zonnig, af en toe enige bewolking, temperatuur 26 graden, wind NE 4-5, later afnemend 2-3.

Hugo is vroeg opgestaan om te bellen met havens in Londen. Wij zouden pas vertrekken als het zeker was dat er plek was. Na enkele telefoontjes kregen wij om half tien groen licht dat er in de Limehouse marine plaats was voor alle drie de schepen. Wij hebben de Frigga dadelijk losgemaakt van de Rosa segunda en zijn vertrokken. De Oliefoo heeft even gewacht tot ook de Rosa segunda los was van de mooring. Wij hadden daardoor een kleine voorsprong opgebouwd. De Medway uit hadden wij stroom mee. Wij hebben alleen de genua uitgerold en de motor zachtjes mee laten draaien. De beide andere schepen hadden wel hun grootzeil gehesen. De Oliefoo heeft zelfs nog een heel stuk gezeild. Bij de grote container terminal haalde de Rosa segunda ons in. Wij zijn daarom iets harder gaan varen om ze bij te houden. De stroom was gedraaid waardoor we snel richting haven voeren. Het was warm. Daarom heeft Corry een paraplu voor mij aan de GPS-antenne vast gemaakt.


Ook de Oliefoo was op de motor gaan varen en kwam steeds dichter bij. Bij de Thames Barrier voeren wij, nadat wij ieder toestemming per marifoon hadden gevraagd, achter elkaar door een van de openingen.


Bij de haven moesten wij op een onrustige Thames wachten tot de brug en de sluis geopend waren. Een voor een voeren wij de sluis binnen. Wij kregen een grote enveloppe met daarop de plattegrond  met de ligplaats en er in papieren met informatie over de haven en de omgeving. Ook kregen wij elektronische sleutels voor toegang tot de douches en de steigers en een kaartje waarmee wij de elektriciteit konden aanzetten. Wij hadden een plek dicht bij elkaar aan dezelfde steiger gekregen. Omdat wij in de schaduw van een flatgebouw lagen, werd er bij ons aan boord geborreld. In de zon was het veel te warm. Later op de avond kwam er onweer en regen. Omdat wij toch een paar dagen zouden blijven, heb ik de kuiptent opgezet.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten