Londen groep

De tocht naar Londen werd gemaakt door Hugo, Astrid en Sebas aan boord van de Rosa Segunda, een Dehler 35 CWS, Theo, Marijke en Ernst-Jan aan boord van de Oliefoo, een Dehler 34, en Fred en Corry aan boord van de Frigga, een Dehler Optima 92. Het was onze laatste tocht met deze fantastische boot (Zie verder het blog: www.narelle35.blogspot.nl).

donderdag 24 juli 2014

Motor gerepareerd

Weer: zon, temperatuur 24 graden, wind N2, later E 4.

Na het douchen ben ik eerst naar de havenmeester gelopen om te informeren of zij nog contact hebben gehad met Kevin van Kent Marina Services. Toen zij hoorden dat hij nog geen contact met mij had opgenomen, hebben zij hem nogmaals gebeld. Maar weer nam hij zijn telefoon niet op. Met hulp van andere bekenden uit de haven werd uiteindelijk contact gelegd met Doug van Gillingham Marina. Iets later, Corry was bezig nog een was te draaien, werd ik teruggebeld. Over een half uur zou er een monteur zich melden bij de poort. En inderdaad kwam de monteur. Ik heb hem uitgelegd wat het probleem was en hij ging meteen aan de slag. Na onderzoek bleek er een rest stukje O-ring van een oude O-ring in de zitting van het fijn filter te zijn achtergebleven. Ook het ringetje dat onder de beluchtingsschroef zat werd afgekeurd. Na hermontage van het filter en ontluchten kon de motor gestart worden. Er lekte geen dieselolie meer bij het filter en de motor liep weer als een zonnetje. Ik ben met de vouwfiets achter in de bus, met de monteur mee gereden naar het kantoor van de firma, iets meer dan twee kilometer vanaf de haven, om te gaan betalen. Ik kreeg daar meteen een bezichtiging van het bedrijf. Terug naar de boot was ongeveer een kwartiertje fietsen. Corry en ik hebben aan boord van de Rosa segunda thee gedronken. Er was gisteren al besloten om vandaag te blijven liggen, omdat niet te voorspellen was hoe lang de reparatie zou duren. Hugo, Marijke en ik zijn naar het havenkantoor gegaan om te betalen en meteen te informeren naar de bussen. Er was sprake van om naar een grote watersportzaak te gaan, maar dat had te veel voeten in de aarde (slechte verbinding). Daarop werd besloten met de bus naar Rochester te gaan, een paar kilometer verderop. Alleen Hugo ging niet mee, die voelde zich niet helemaal fit en bleef aan boord. Hugo is later nog een keer naar het Maritiem Museum van Chatham geweest. In de dubbeldeks bus zijn wij bovenin gaan zitten. Helaas was het daar behoorlijk warm, zeker als de zon naar binnen scheen. Bij het centrum van Rochester zijn wij uitgestapt en de High street door gelopen. Bijna aan het eind van de straat kwamen wij uit bij het Rochester castle, een ru├»ne van een Middeleeuws kasteel. Wij hebben  daar een ijsje gegeten. De kathedraal konden wij niet in, omdat daar de uitreiking van de bull werd gehouden van de universiteit van Greenwich. De studenten, waren zoals dat gebruikelijk is in Engeland, getooid in een zwarte toga met speciale  gekleurde sjaal en een muts op. De gasten liepen er op z’n zondags bij. Weer terug in de High street liepen wij langs het plaatselijke museum, met kleine tentoonstellingen over het dorp, de Eerste Wereldoorlog en over Dickens, die lang hier had gewoond. Wij wilden vervolgens ergens wat gaan drinken, maar konden geen geschikte plek in de schaduw vinden. Daarom hebben wij ergens drinken en kleine taartjes gekocht, dat wij op een bank in de schaduw hebben genuttigd. Aan het einde hoofdstraat zijn wij weer op de bus gestapt, die ons terugbracht naar de haven. De halte was vlakbij de supermarkt, waar door iedereen nog even wat hoognodige boodschappen werden gedaan.
’s Avonds werd er bij ons aan boord thee en koffie gedronken, behalve de twee jongemannen, want die bleven ieder op hun eigen boot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten